> '>
Hello , Assalamualaikum . Call me Tiha . I'm EXO L ! Don't like my blog ? You can disappear now :D .

Friday, November 22, 2013

Keluarga Bahagia ...



                                     Keluarga Tersayang

Assalamualaikum semua . Buat ape tu ? Berehat jer ke . Meh lha baca ni ...

Keluarga bahagia adalah keluarga yang sentiasa bersama sama ketika susah atau senang . Keluarga juga boleh menggembirakan kita terutama apabila mendapat sebarang kejayaan . Sebagai seorang ibubapa kita perlu menunjuk teladan yang baik kepada anak anak .

Family tyha ? Alhamdulillah bahagia . Kebahagian keluarga bergantung pada ahli keluarga tersebut . Keluarga kita bukan seperti kawan kita . Bergaduh , memerli dan menjerit sana sini . Keluarga adalah orang yang paling kita perlu patuh . Ia boleh membuat kita bahagia . Tiada ibubapa yang tidak sayang akan anaknya . 

Zaman sekarang banyak yang buang bayi . Nauzubillah . Seorang ibu adalah orang yang paling banyak menderita untuk mengandung , melahirkan dan menjaga kita . Seharusnya kita buat yang terbaik untuk keluarga . Kita semua tidak sempurna jadi kita saling memerlukan satu sama lain . Usah lha abaikan keluarga . Jadi lha keluarga yang bahagia . Ikut lha perintah Allah dan sunnah Nabi-Nya untuk membina keluarga yang bahagia .

Sikit atau banyak sedih dan duka , kongsi lha bersama keluarga . Kerana keluarga boleh menenangkan dan mengembirakan kita dikala sedih dan duka . Apabila Allah kurniakan sebuah keluarga maka hargai lha ia . Kerana mungkin itu yang pertama dan yang terakhir .

Sayangilah keluarga anda !!! ^_^

No comments:

Post a Comment